İÇİM YANIYOR

08.04.2010 03:27

Köyümü uzun bir aradan sonra ziyaret ettim.köy merkezinde oturan o eski şahısları aradı gözüm..

Ama o eski dirayetli kişiler yoktu... Yerine küpe takmış yırtık pırtık pantolon giyen sakız ciğneyip arsızca uslu-büyük dinlemeden patlatan

ağzında tatlı söz yerine küfürler cirit atan bir gençlik çıktı karşıma..

Bir an kendi kendime acap ben yanlış bir yere mi geldim,yoksa rüyada mıyım..Diye bağırmak geldi içimden..

İçim burkuldu ...

Gözlerim doldu...

Derken Çay ocağına daldı gözlerim,birkac masa ve başına toplanmış birsürü genç ve yaşlı..

Ne mi yapıyorlar dersiniz...tabi ki bağıra çagıra söve söve kumar oynuyorlar..

Hemde baba-ogul, dayı-yeğen,  kardeş-abi karşı karşıya...

İçim sızladı..

Acaba bunların içinde bulunduğu avaralık mı, kaybedilen saygı sevgi değerlerimiz mi beni yakan...

Bazı gençlerin elinde teknoloji harikası müzikçalar...ne dinlediğini vallahi yazmaya elim varmıyor.....

Kısa bir hal-hatırdan sonra evime doğru yola devam ettim.

Etrafı işgal edilerek daraltılmış, kasisden adeta eski patika yayla yoluna dönmüş, yollara devam ederken,üçbeş kişiden oluşan bir kalabalık yolu kapatmış,öylesine sövüp sayıyorlar ki birbirine,kullandığım arabayı bile farketmediler.

Durup utana sıkıla dinlemek zorunda kaldım.

Aralarındaki mesele on para etmez bir şey..Ama söylenen laflara baksan tonlarla bile ölçülmez..

Az sonra çekişenlere,elinde çangal-çubuk hanımlarda karışınca ortalık toz duman...

Bu defa ben dedim kesin yanlış yere gelmişim...

Ama değil dostlar....Bunlar benim köylüm...Bir zamanlar bir lokmayı paylaşıp,aynı kaptan yemek yiyen,hatta aynı evde büyüyen insanlar...

Biri kardeş diğeri abi....Sözlerine baksan biri  .... diğeri  .....

YOK!!! Arkadaş ben o eski köyümü,köylümü istiyorum..

Uslusunu görünce ayağa kalkan o oturmadan oturmayan...işini-gücünü takip ederek kimseye muhtaç olmamaya çalışan..

Bırak sövmeyi, izin almadan konuşmayan,hatta müsade edilse bile çay-kahve içmeyi saygısızlık sayan gençliği geri istiyorum..

Konuşunca ağzından küfür değil,sevgi,birlik beraberlik,dostluk, ahlaki değerler dökülen uslularımı geri istiyorum....

Biliyorum çok şey itiyorum.. ama olsun vaz geçmedim inatla istiyorum...